Cupcake butik: Citrusos cupcake recept

2013. március 15., péntek

Citrusos cupcake recept

Újabb kipróbált cupcake recept

Tegnap újabb cupcake kupakot (topper) próbáltam ki. Ezúttal egy kis citrusos ízre gondoltam, volt itthon egy-két citrom, mandarin, narancs.. A cupcake tésztáját a pina colada muffin receptje alapján készítettem, némi változtatással, így ez lett belőle:

Citrusos cupcake

Hozzávalók 12 darabhoz:
          • 24dkg cukor
          • 3tk sütőpor
          • csipet só
          • 36dkg liszt
          • 2 tojás
          • 1,4dl narancslé
          • 1,6dl olaj
          • 2 dl tej


A sütőt 170°C-ra előmelegítem. Külön összekeverem a száraz, és külön a nedves hozzávalókat, majd összeöntöm a kettőt egy műanyag mérőkannába. (így könnyebb töltögetni) Nem használtam most robotgépet, csak kézi habverővel kevertem össze. .A muffinsütő mélyedéseit kitöltöm papírkapszlikkal, s beleöntögetem a krémet, kb 3/4 részig. Betolom a meleg sütőbe, és kb 20 percig sütöm. Ha megsült, hagyom kihűlni.


A krémet most nem mascarppone-s, sem egyén krémsajtos összetevőkből, hanem főzött krémből készítettem. A családnak nagyon ízlett, picit más ízvilág, de igazán kellemes, és lágy.. S nem utolsó sorban elég masszív ahhoz, hogy habzsákból, csillagcső segítségével gyönyörű formát varázsolhatsz a muffin tetejére.
A főzött krém hozzávalói:
  • 15dkg cukor
  • 20dkg vaj
  • 4 tojás
  • 4 citrus héja, lehet citrom, lime, narancs
  • 1,5dl citruslé 
Vízgőz felett besűrítem a cukrot, a tojásokat, a citrusok héját és levét. Ez el fog tartani egy darabig.., ha már nagyon unod, vedd le a gőzről, és tedd KICSI láng fölé, nagyon vigyázz, nehogy rántotta legyen belőle! :)  Leveszem a tűzről, és hagyom kihűlni. Eközben a vajat habosra kikeverem, majd hozzáadom a már kihűlt krémet. Az a legjobb, ha a két krém körülbelül egyforma hőmérsékletű. Habzsákba töltöm, és mehet a muffinok tetejére!
A krémre szórtam még egy kis sárga cukorgyöngyöt, és 2 cukorpillangót.
Kipróbáltam végre a sablont is, amit egy korábbi bejegyzésemben tettem közzé. Rózsaszín kartonpapírunk volt itthon, erre tettem rá a cupcake sablont, körberajzoltam, és vágtam körbe, az egyik felén cikk-cakk ollóval. Összeragasztottam, és beleültettem a cupcake-et. Íme ilyen lett :)

Cupcake szoknyában :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése