Cupcake butik: Csokis cupcake 2. recept

2013. március 19., kedd

Csokis cupcake 2. recept

Főzött krémes csokis cupcake



Csokoládés cupcake
Ma egy újabb cupcake kupakot osztok meg veletek. Csokoládés főzött krémet utoljára talán az általunk csak "6 lapos" sütinek hívott finomsághoz készítettem, s ez nem mostanában volt. A receptfüzetemet lapozgatva, és anyukámmal történt egyeztetés követve gondoltam, ezt is kipróbálom, hogy válik be, mint cupcake krém. A család mindig a tesztalany, és hát lehet, hogy néha elfogultak, de ez most tényleg imádták :) ..aminek persze én örülök a legjobban.
A cupcake alapja, azaz a muffin ugyanaz volt, mint a citrusos cupcake.
A krém receptje tehát:


Hozzávalók:
  • 10dkg liszt
  • 1 l tej
  • 3 ek kakaópor
  • 250g vaj
  • 7 ek cukor
  • 1 ek vanília aroma
A lisztet és a kakaóport elkeverem, majd hozzáöntöm a tejet, és sűrű krémmé főzöm. Hagyom kihűlni. A vajat és a cukrot elektromos mixerrel habosra keverem, majd a kihűlt csokis krémhez öntöm. Az a jó, ha a krémek közel egyforma hőmérsékletűek. Beteszem a hűtőbe, picit hagyom hűlni, majd megtöltöm vele a muffint. (korábbi receptben már írtam, hogy a muffin közepéből kanállal kiveszek egy jókora darabot, és a "lyukba" is teszek krémet, így finomabb) Jelen esetben nem habzsákból nyomtam a tetejére, hanem késsel egyengettem el, és a szélére színes cukorkákat szórtam.

Cupcake papír díszben



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése